Assistance to guide students' individual learning trajectories


Cite item

Full Text

Abstract

The article gives a theoretical analysis of the tutor phenomenon: main historical and methodological aspects. The article also reveals the content of tutorial assistance and its key methods.

About the authors

Elena Vladimirovna Goncharova

Nizhnevartovsk State University of Humanities

Email: mdino@mail.ru
доктор педагогических наук, профессор, заведующий кафедрой методик дошкольного и начального образования; Нижневартовский государственный гуманитарный университет; Nizhnevartovsk State University of Humanities

Taisia Sergeevna Shevchenko

Southern Federal University

Email: ipprgpu@mail.ru
кандидат педагогических наук, доцент Института педагогики и психологии; Южный федеральный университет; Southern Federal University

References

  1. Андреев В.И., Сайкина Е.Н. Развитие лидерских качеств студентов в США: Учебное пособие. Казань, 2004.
  2. Буданова Г.П. Тьютору о тьюторстве: модель деятельности тьютора в системе повышения квалификации // Завуч. Управление современной школой. 2007. № 4.
  3. Васильева Е.Н. Тьюторство как механизм непрерывного профессионального образования педагога // Стандарты и мониторинг в образовании. 2006. № 6.
  4. Гайманова Е.В., Храпков И.Б. Тьюторское сопровождение студентов Института психоанализа. М., 2009.
  5. Ковалева Т.М. Гуманитарные технологии и тьюторская практика // Открытое образование и региональное образование: образование как сфера интересов инновационных сообществ. Томск, 2002.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies